Total Tayangan Halaman

Senin, 30 November 2015

Homeopati Dos tidak tetap, tetapi berbeza-beza mengikut Keadaan

Homeopati Dos tidak tetap, tetapi berbeza-beza mengikut Keadaan

Dos Homeopati berbeza mengikut individu, keadaan, potensi (atau kekuatan) ubat, dan pelbagai faktor lain. Seperti kebanyakan perkara dalam rawatan homeopati, ini adalah sangat individu.

Ini adalah salah satu daripada halangan terbesar orang hadapi apabila menggunakan homeopati untuk kali pertama. Sukar bagi mereka untuk memahami tidak ada rutin tetap.

Biar saya cuba untuk menjelaskan kepada anda mengapa ini adalah demikian.

Katakan anda telah dalam kemalangan kereta dan hampir meninggal dunia. Adakah anda fikir ada apa-apa persamaan dengan terjatuh di taman dan mengalami kecederaan menyakitkan kaki anda?

Selain daripada fakta kedua-duanya adalah kecederaan, dan sebagainya mungkin perlu Arnica sekurang-kurangnya pada peringkat awal rawatan, terdapat persamaan berakhir.

Tenaga kemalangan kereta adalah lebih tinggi, lebih serios, mengancam nyawa sebenarnya. Jadi potensi (kekuatan atau tenaga) perubatan dan juga kekerapan dos akan menjadi lebih tinggi daripada untuk jatuh taman.

Kemudian kita mempunyai tindak balas individu pesakit. Ada yang sembuh dengan lebih cepat daripada yang lain. Sebahagian merasa kesakitan lebih akut daripada yang lain. Sesetengah orang mempunyai sistem imun yang lemah. Semua orang hanya itu - seorang individu.

Jadi bagaimana anda menampung kemungkinan tidak berkesudahan? Yang mengikuti latihan dan pengalaman yang datang kepada homeopati profesional yang baik. Tetapi satu panduan penting ialah pesakit akan tahu.

Dengan mengandaikan bahawa ubat penyembuhan yang betul, pada potensi yang terbaik (atau kekuatan) ditadbir dan pesakit telah beransur pulih,, maka kepulangan sakit atau gejala-gejala lain akan menunjukkan bahawa ini adalah masa yang sesuai untuk semula dos.

Satu lagi petunjuk ialah dataran tinggi peningkatan. Ia telah bertambah baik, tetapi kini ia mencecah basi-mate. Ia tidak meningkatkan lagi, walaupun ia tidak kembali ke keadaan asal, sama ada. Ini merupakan satu lagi masa yang baik untuk semula dos.

Walaupun peningkatan berterusan, atau terdapat beberapa pergerakan gejala, maka anda tidak mengulangi dos.

Jika ubat homeopati adalah perlawanan yang baik, maka masa yang akan meningkat antara dos berikutnya. Sehingga ia tidak lagi diperlukan dan penyakit itu telah hilang.

Kadang-kadang, potensi yang lebih tinggi diperlukan, atau ubat yang berbeza apabila tanda-tanda perubahan, untuk menghabiskan penyembuhan.

Sebagai contoh, kecederaan mungkin mempunyai sakit yang sakit pada mulanya. Ini adalah yang terbaik diuruskan dengan mengulangi Arnica, sehingga kedua-dua kesakitan dan gejala-gejala lain yang berkaitan, seperti bengkak dan panas, telah hilang.

Selepas beberapa hari, ini boleh digantikan dengan kekukuhan kawasan yang terjejas, jika ia adalah sendi. Ubat Rhus tox, juga ubat kecederaan yang sangat baik, tetapi lebih sesuai untuk sendi, mungkin diperlukan untuk menghabiskan penyembuhan.

Dos homeopati adalah tentang setiap individu. Tidak ada corak set, tiada protokol tetap. Semua orang adalah berbeza dan memerlukan pendekatan yang berbeza.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar